Een ogenblik geduld a.u.b.

Geschiedenis

Tot en met 2011 leverde Vestwal het onderhoudsprijzenboek voor corporaties. Alle klanten ontvingen een Excel-file met daarin meer dan duizend verschillende taken die vervolgens waren uitgesplitst naar taakregels met standaard uurnormeringen en gebruikte materialen. Het onderhoud aan de Excel-files werd door de vele uitzonderingen per corporatie steeds omvangrijker, arbeidsintensiever om te onderhouden en foutgevoeliger.

In 2011 is besloten om het Prijzenboek in een relationele database onder te brengen en deze via een online-software-applicatie te onderhouden en uit te leveren. De relationele database en de online software-applicatie zijn gemaakt door ABF Research uit Delft. Met deze applicatie werden de ontstane problemen ondervangen en zijn er nieuwe mogelijkheden bij gekomen.

  1. Door online de wijzigingen in te brengen is de consistentie gewaarborgd. De software zorgt er immers voor dat tegenstrijdige informatie niet wordt geaccepteerd.
  2. Door de opzet van de relationele database is alle informatie maar &eac;ën keer opgenomen. Dus niet apart de leverancierskortingen opgeven bij verschillende producten van dezelfde leverancier.
  3. Op één plaats in de applicatie kunnen de tarieven, percentages en materialen worden gekozen. Dit kan de gebruiker nu doen buiten Vestwal om.
  4. Het systeem genereert zeer snel de Excel-bestanden zoals die in het verleden werden geleverd, maar ook in formaten die beter leesbaar zijn, waarin dus makkelijker gezocht kan worden.

In 2013 is aan het Prijzenboek-bestand een applicatie gekoppeld waarmee opnemers in woningen via een ipad (of tablet van een ander merk) op een zeer eenvoudige manier de taken kunnen registreren en verzenden naar een aannemer of onderhoudsdienst van de corporatie. Deze applicatie heeft de naam "OPMO" gekregen.